Головна » Архів матеріалів


Прем`єр-міністр України Юлія ТИМОШЕНКО закликає директорів шкіл не боятися запровадження окремих рахунків для шкіл і підкреслює, що така ініціатива уряду, котра буде введена з наступного року, дозволить ефективніше використовувати кошти і навіть економити.
Як передає кореспондент УНІАН, про це прем`єр повідомила сьогодні на розширеному засіданні Кабінету міністрів за участю директорів шкіл.
«Прошу вас, не відмовляйтеся від цієї можливості. Це тільки на перший погляд виглядає складно. Насправді школи, які обрали для себе цей механізм фінансування, вони сьогодні істотно раціональніше використовують ті фінансові ресурси, які виділяє держава. Сьогодні такі школи економлять на закупівлях і навіть на енергопостачанні, і навіть до організації якісного харчування підходять правильно, адже в нас іноді централізовано все купується значно дорожче, ніж воно є навіть на найдорожчих ринках», - сказала Ю.ТИМОШЕНКО.
Вона звернулася до директорів шкіл «спокійно і сміливо готуватися до запровадження таких рахунків». Прем`єр також підкреслила, що після запровадження таких рахунків школам набагато легше буде одержувати і використовувати доброчинні та інші позабюджетні кошти.
Як повідомляв УНІАН, 1 жовтня на зустрічі з директорами шкіл Ю.ТИМОШЕНКО запропонувала вдосконалити механізми самостійного розпорядження фінансовими ресурсами для закладів середньої освіти.
«Я дуже хотіла б, щоб ви стали фінансово самостійними, щоб ми пройшли той шлях, коли школа матиме нормальне право господарювати – щоб у школи був розрахунковий рахунок, щоб у школі була вакансія бухгалтера, який би міг ставити підписи», - сказала Ю.ТИМОШЕНКО.

За матеріалами УНІАН (www.unian.net)

Прикріплення: 1
Переглядів: 1011 | Дата: 19.10.2009

Як розповіла сьогодні на прес-конференції начальник управління освіти Харківської міської ради Ольга Деменко, з 2006 року зроблений значний прорив в процесі комп'ютеризації учбових закладів міста. Середній показник кількості вчаться на 1 персональний комп'ютер доведений до 24 (2007 рік - 33, 2006 рік - 60). В 190 установах освіти функціонує 232 учбові комп'ютерні комплекси. 99 шкіл міста забезпечено мультимедійною технікою. Функціонує офіційний сайт управління освіти міськради, на якому реалізований проект «Шкільна інтернет-бібліотека». Створені і працюють сайти управлінь освіти районних в м. Харкові рад, до кінця 2009 року 100% шкіл міста матимуть власні сайти.

Вперше в 2009 році проводиться конкурс-захист на кращу модель інформатизації установи освіти «Шкільний інформаційний світ». В 5 номінаціях представлено 37 робіт від 36 шкіл міста. За підсумками конкурсу-захисту в грудні 2009 року буде проведена загальноміська конференція з питань інформатизації освіти. Крім того, розроблений ескізний проект телекомунікаційної мережі, яка об'єднає всі установи утворення міста.

За матеріалами city.kharkov.ua
Прикріплення: 1
Переглядів: 1059 | Дата: 19.10.2009

Успадкована від СРСР система управління шкільною освітою залишається надміру керованою: міністерство - обласне управління освіти - районний відділ освіти - школа. Напрями фінансових потоків теж не змінились і досі відповідають розподілу коштів «згори донизу»: до школи доходить тільки те, що пройшло крізь сито бюджетів вищого рівня



Кожна із 20-ти тисяч державних шкіл України повинна отримувати й витрачати кошти згідно з річним кошторисом щомісячних доходів і видатків. Такий кошторис на початку календарного року вираховує й подає на підпис директору школи централізована бухгалтерія районного відділу освіти. Що ж бачить директор?

На типовому бланку проти переважної більшості статей видатків - прочерки, тобто фінансування немає. Фактично йому пропонується розписатись під фактом, що держава в особі районного відділу освіти планує виплачувати певну заробітну плату працівникам школи (разом із нарахуваннями на зарплату, що спрямовуються до державних фондів, це становить до 85 % усього бюджету), а також оплачувати комунальні послуги, енергоносії та послуги зв'язку (приблизно 15 % бюджету). І, як правило, усе. Хочеш, директоре, - підписуй, не хочеш - усе одно підписуй. У непідготовленого до українських реалій німецького, іспанського чи шведського директора школи виникло б логічне запитання: а де брати кошти на придбання меблів та інвентарю, скла, вогнегасників, комп'ютерів та інших технічних засобів навчання, на ремонти класів і кабінетів, вивезення сміття, відряджень учителів, утримання харчоблоку, медпункту та прилеглої території, проведення виховних заходів і ще багато-багато іншого? Але наш український директор, виплеканий системою подвійних, а то й потрійних стандартів, хоч, як це не дивно ... Читати далі »
Прикріплення: 1
Переглядів: 1973 | Дата: 09.10.2009

З 1 січня 2010 року загальноосвітні школи України матимуть можливість відкривати госпрозрахункові рахунки та наймати бухгалтерів

Про це Прем'єр-міністр України Юлія Тимошенко заявила під час розширеного засідання Уряду з розгляду питання "Про стан та перспективи розвитку загальної середньої освіти" за участю директорів шкіл.

"Після введення окремих рахунків нам потрібно готуватися і необхідно пройти певний етап входження в цю процедуру. Як би не хотілося це зробити одразу, проте треба зробити люфт і поступово переходити на цю форму ведення господарювання у школі", - підкреслила Глава Уряду.

Юлія Тимошенко наголосила, що перехід на автономію здійснюватиметься лише на добровільній основі. При цьому вона додала: "Але якщо буде заява директора школи, то це вже є обов'язковим елементом для Державного казначейства для відкриття цій школі окремого розрахункового рахунку".

Глава Уряду зазначила, що перехід до шкільної фінансової автономії дозволить не лише законно приймати благодійні внески та допомогу, а й отримувати за учнів плату за нормативом: "Тому що не тільки заробітною платою живе кожна школа, а це весь учбовий процес, який мусить формуватися за рахунок достатнього фінансування. І без окремого розрахункового рахунку, на жаль, неможливо буде перейти на повноцінну оплату по нормативу за навчання однієї дитини".

Прем'єр-міністр доручила Міністерству фінансів і Міністерству освіти та науки до 14 жовтня доопрацювати механізми переходу середніх шкіл до автономії, яка передбачає самостійне розпорядження фінансовими ресурсами.

Як повідомлялось раніше, Кабмін взяв на себе зобов'язання підвищити зарплати освітянам.


По матеріалам: Освіта.ua
Прикріплення: 1
Переглядів: 1064 | Дата: 09.10.2009

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ


РОЗПОРЯДЖЕННЯ
(Із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 1125-р від 23.09.2009)

№ 1007-р від 19 серпня 2009 року

Про забезпечення цільового використання
коштів бюджетними установами (закладами)
соціально-культурної сфери

1. Державному казначейству з метою цільового використання коштів бюджетними установами (закладами) соціально-культурної сфери, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями, забезпечити:

відкриття до 1 січня 2010 р. у територіальних органах Державного казначейства для кожної бюджетної установи (закладу) соціально-культурної сфери (освіти, культури, охорони здоров'я, соціального захисту та забезпечення, фізичної культури та спорту) реєстраційного рахунка (для обліку операцій з виконання загального фонду кошторису) та спеціального реєстраційного рахунка (для обліку операцій з виконання спеціального фонду кошторису та зарахування на цей рахунок коштів за надані установою платні послуги, а також благодійних внесків, грантів і дарунків); (Абзац другий пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 1125-р від 23.09.2009)



разом з головними розпорядниками бюджетних коштів здійснювати з 1 січня 2010 р. видатки бюджетних установ (закладів) соціально-культурної сфери із зазначених реєстраційних рахунків. (Абзац третій пункту 1 із змінами, внесеними згідно з Розпорядженням КМ № 1125-р від 23.09.20 ... Читати далі »
Прикріплення: 1
Переглядів: 2153 | Дата: 09.10.2009

На початку навчального року уряд зобов’язав директорів шкіл та керівників інших бюджетних установ відкрити бюджетні рахунки у банках. Тепер усі керівники міських шкіл бігають установами і збирають документи для відкриття у банках рахунків.

– До 23 вересня ми повинні зібрати багато різних документів, перелічених у довжелезному списку, – поскаржилася одна з керівників міських шкіл. – Для цього треба обійти всі фонди та служби. І це на початку навчального року, коли так багато роботи у школі! Сама я не встигаю, тому довелося підключити своїх заступників. Отож зараз наш навчальний заклад фактично залишився без керівництва.
– Потрібно розібратися, наскільки законним є таке розпорядження, чи має воно юридичну силу, – зауважила інша директор школи. – Адже зараз усе залежатиме від держказначейства, яке хоче цілком розпоряджатися коштами. А наш заклад майже повністю утримується за рахунок батьків. Торік ми отримали з держбюджету лише 200 гривень на придбання медикаментів. Таку ж суму виділять нам і цього року. А згідно з розпорядженням, у нас вимагають, щоби на банківський рахунок переводили також батьківські та спонсорські кошти. Тепер, виявляється, ними теж розпоряджатиметься казначейство. І без його дозволу ми не зможемо нічого придбати чи зробити у класі ремонт. До того ж, на кожному документі повинна обов’язково стояти печатка начальника міського управління освіти. Тобто, щоби купити крейду чи олівці, ми повинні будемо бігти до Валентини Малишевської, щоби вона поставила печатку.
– Це розпорядження суперечить закону про місцеве самоврядування, – вважає начальник управління освіти міської ради Валентина МАЛИШЕВСЬКА. – До того ж, виконати його за короткий термін – до першого жовтня – практично нереально. Ме ... Читати далі »
Прикріплення: 1
Переглядів: 1115 | Дата: 25.09.2009

Сучасність висуває нові вимоги школі, адміністрації, учителям - сьогодні це розхожа фраза в усіх документах про модернізацію. Поки ці вимоги як би висять у повітрі, і не існує жодних твердих інструкцій, одні керівники освітніх установ очікують роз'яснень, інші - формують своє розуміння й активно діють у розвитку свого розуміння

Очевидно одне, що з уведенням нової системи оплати праці та «подушного» фінансування шкіл, а в перспективі - можливості переходу у статус «автономної установи» зміни зачеплять усіх шкільних капітанів. Як до них підготуватись?

Фігура директора школи завжди на очах. Особливо, якщо вона яскрава та творча. Невипадково в роки перебудови зародилось багато шкіл, де авторами виступали прогресивні керівники зі своїми педагогічними ідеями. Вони були насамперед творчими лідерами, несли нове бачення освітнього процесу, мали особливу місію. Оскільки реалізувати себе можна було й у державній системі освіти, що тоді знаходилась у жалюгідному стані, недержавний сектор був мало затребуваний для експериментаторів, тому що там довелось би починати все з нуля. У державних освітніх установ уже був який-неякий дім, обладнання, педагогічний колектив. Про те, що треба вчитись менеджменту, ніхто особливо не замислювався, тому що навіть у бізнесі дійсних менеджерів було мало. Окремі експерименти з виборів директорів шкіл, коли керувати навчальним закладом приходили «варяги» - інженери, військові, були, скоріше, даниною моді на демократизацію.

Час має властивість змінюватись, природним чином держава стала більше зауважувати свої школи і після, як уявлялось багатьом чиновникам, широкої вольниці прийнялась наводити порядок. Будь-який дбайливий хазяїн, особливо в ринковій економіці, не допуст ... Читати далі »
Прикріплення: 1
Переглядів: 2107 | Дата: 25.09.2009

Багато чого кажуть про зовнішній вигляд молоді в закладах освіти... Часто можна почути незадоволення вчителів, які колись ходили у звичайній шкільній формі, а під час навчання в педагогічних училищах чи інститутах - у діловому одязі

 
Найкращим для адміністративного персоналу та педагогів, на мою думку, є використання спеціальних прийомів іміджу та регуляція внутрішнього стану, що дозволить бути привабливими для колег і клієнтів освітніх послуг не тільки під час першої зустрічі, а й упродовж усього періоду взаємодії.

По-перше, це висока моральна культура, хороші манери та дотримання норм естетичного смаку. По-друге - посмішка та доброзичливий погляд, по-третє - уміння завжди виглядати оновленим і свіжим.

Але деякі педагоги, навпаки, байдужі до норм культури та зовнішнього вигляду. Уважаю, що причин такої ситуації може бути багато. Серед них - і протиставлення себе іншим, і невміння привернути до себе увагу іншими способами, й бажання видаватись «демократичною особою», де найважливішим виступає «Я».

Якщо провести невеличке спостереження, можна побачити «гламурну» лінію, яка досить швидко протягом невеликого відрізку часу підноситься вгору, замінюючи справжні цінності освіти на зовнішній шик.



Наприклад, пригадаймо вигляд дітей у дошкільних закладах освіти. Вихователям часто доводиться переконувати батьків у незручності «королівського» одягу на святах. Але спостерігаємо, щ ... Читати далі »
Прикріплення: 1
Переглядів: 2354 | Дата: 25.09.2009

Центр оцінювання оприлюднив терміни проведення ЗНО-2010

Реєстрація для участі у зовнішньому незалежному оцінюванні (ЗНО) розпочнеться 15 грудня 2009 року. Тестування з усіх предметів пройде з 14 червня по 5 липня 2010 року
 

Як повідомляє прес-служба Українського центру оцінювання якості освіти, у Міністерстві освіти і науки України затверджено наказ від 4 вересня 2009 р. №824 ″Про терміни проведення зовнішнього незалежного оцінювання 2010 року.″

У цьому документі встановлено терміни проведення основних етапів зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) у 2010 році, зокрема, реєстрації осіб, які бажають узяти участь у зовнішньому незалежному оцінюванні у 2010 році та строків проведення тестувань з предметів.

Відтак, реєстрація для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні проходитиме з 15 грудня 2009 року до 2 квітня 2010 року.

Зовнішнє незалежне оцінювання відбуватиметься у 2010 році у наступні строки:
українська мова і література - 14, 15, 16 червня
іноземна мова - 18 червня
математика - 21, 22 червня
історія України - 24 червня
фізика - 25 червня
хімія - 29 червня
біологія - 1 липня
географія - 5 липня



До 25 липня 2010 року результати ЗНО-2010 будуть оприлюднені, а ще через п'ять днів УЦОЯО повинен розіслати сертифікати з результатами всім його учасникам. Учасники, які не згодні з результатами, наступного року зможуть надати відповідні апеляції лише протягом трьох днів.

Як повідомлялося, раніше Міносвіти своїм наказом визначило й інші ... Читати далі »
Прикріплення: 1
Переглядів: 1906 | Дата: 17.09.2009

Зараз уже важко уявити собі школу, в якій на столі директора не стояв би комп'ютер. Головним зараз є запитання - яка інформація має бути в нього закладена, а також те, як має бути організований інформаційний простір школи для того, щоб цю інформацію одержати

Для одержання підсумкової інформації необхідно реалізувати в комп'ютері три інформаційні моделі: змісту освіти, учня й учителя. Почнемо зі змісту освіти як «педагогічної інтерпретації мети, поставленої перед школою» (І. Лернер). Він має бути представлений у такому вигляді, щоб:
комп'ютер міг сам проаналізувати цей зміст і на основі результатів такого аналізу й інших інформаційних моделей запропонувати вчителю оптимальне для цих умов рішення поставленої задачі;
інформаційну модель можна було використовувати як навчальну, ілюстративну, контролюючу й іншу, але діючу відповідно до результатів першого пункту системи.

Ми розглянемо тільки електронну модель підручника, хоча в комп'ютері може бути реалізована ієрархічна багаторівнева система моделей змісту освіти: оптимальний навчальний план школи, навчальні програми, електронні моделі підручників.



Наш підхід ґрунтується на провідній ролі структурної ідеї в когнітивній теорії особистості, пов'язаної з принциповою важливістю вивчення структурних властивостей пізнання, на відміну від його змістовних властивостей. У той час як зміст пізнавальної сфери може безкінечно варіюватись під впливом соціальних та інших обставин, його структурні властивості можуть бути описані кінцевою кількістю термінів, вони більш сті ... Читати далі »
Переглядів: 1765 | Дата: 04.09.2009

« 1 2 ... 26 27 28 29 30 »
Форма входу
Пошук
Останні публікації
Останні теми на форумі
  • Збільшення пенсійного віку. (22)
  • Зменшення кількості предметів у школі (10)
  • Харчування в школі (5)
  • Електронні системи - журнали, щоденники - в школі (6)
  • Вплив мультфільмів на виховання дітей (6)

  • Наше опитування
    Чи будуть ближчим часом реальні реформи в середній освіті?
    Всього відповідей: 154
    Партнери
    Статистика сайту


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0