Головна » 2011 » Січень » 06
Свобода образования - просто одна из сторон общей свободы. Я считаю, что личная свобода необходима всем и во всем, что законно с моральной точки зрения. Тем самым, свобода образования нужна на всех уровнях и для всех людей.
Святой Хосе Мария Эскрива

Свобода вирішувати «Як»

Головна проблема шкільної освіти України у нашій несвободі у всьому! Жодних змін на краще не буде до того часу, поки ми не навчимося задіювати ресурс свободи як єдину можливість динамізувати розвиток освітньої системи.

Школа має стати територією свободи, де свобода педагогічної думки і дії є головним «секретом» успіху. Досягнутий рівень свободи всіх учасників освітнього процесу стає головним критерієм оцінки успішності роботи освітніх систем нового тисячоліття.

Поняття «свобода в освіті» є досить широким і містким.
Це і свобода вибору змісту власної освіти (індивідуального освітнього меню, індивідуальної освітньої траєкторії, темпу руху тощо).
Це і свобода вибору вчителем педагогічних технологій, свобода творення власної навчальної програми.
Це і свобода вибору вчителя.
Це і вільний вибір підручників чи е-посібників.
Це і свобода вибору шкільної чи нешкільної (наприклад, домашньої) форми здобуття загальної середньої освіти.
Це і свобода вибору типу навчального закладу.
Це і можливість вибору навчального закладу будь-якої форми власності.
Це і свобода «руху знання», яку має забезпечити Болонський процес шляхом усунення перешкод для мобільності студентів, викладачів і дослідників.
Це і свобода директора та педагогічного колективу створити школу, в якій у кожної дитини була б свобода бути самим собою.
Це і свобода від негативних емоцій та свобода відчувати смак до життя, навчаючись у справжній «школі радості».
Це і свобода від упереджень та педагогічних стереотипів, свобода від брехні…

... Читати далі »
Переглядів: 1984 | Дата: 06.01.2011

Радянська школа, на відміну від нинішньої пострадянської, була суцільним монолітом – цілісною системою, яка добре працювала на тодішнє тоталітарне суспільство. Упродовж останніх двох десятиліть грандіозні тектонічні зрушення у соціально-економічному та політичному житті зламали, здавалося б, непорушний моноліт єдиної, трудової, політехнічної школи. Прорахунки у стратегії розвитку освітньої сфери у новому тисячолітті призвели до того, що шкільну освіту тепер дуже важко «склеїти», особливо в умовах появи нових «ліній розриву». Звісно, це можна зробити, проводячи сильну освітню політику. Утім, найбільша біда освітньої політики в Україні – це відсутність цієї політики.

Є, як кажуть в Одесі, «дві великі різниці» між школами, вчителями, учнями, батьками, яких ми маємо, і школами, вчителями, учнями, батьками, про яких ми мріємо. Невідповідність бажаного і дійсного є завжди і всюди. Саме прагнення наблизитись до ідеалу шляхом подолання тих чи інших протиріч і є джерелом розвитку. Проблема в тому, що «розломи» («розриви») в українській шкільній освіті призводять до паралельного існування світу високих технологій і далекого до hi-tech шкільного світу, елітарної і масової школи, реальної школи і удаваної шкільної реальності, яка створюється у чиновницьких кабінетах… А дві паралельні прямі, як ми знаємо, ніколи не перетинаються. Тому «розломи» лише поглиблюються, замість того, щоб ставати протиріччями, які, за законами діалектики, стимулюють розвиток освітньої системи.

1. Часовий розлом між минулим і майбутнім, існування якого веде до того, що українська освіта стає загубленою в часі.

У школі зустрічаються вчителі та директори шкіл зі стилем мислення і філос ... Читати далі »

Переглядів: 2837 | Дата: 06.01.2011

Форма входу
Пошук
Останні публікації
Останні теми на форумі
  • переведення директора на посаду вчителя (2)
  • Збільшення пенсійного віку. (22)
  • Зменшення кількості предметів у школі (10)
  • Харчування в школі (5)
  • Електронні системи - журнали, щоденники - в школі (6)

  • Наше опитування
    Чи будуть ближчим часом реальні реформи в середній освіті?
    Всього відповідей: 172
    Партнери
    Статистика сайту


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0