Головна » 2012 » Червень » 18

В українських школах закінчився черговий навчальний рік. Через безоглядність керманичів вітчизняної освіти цьогорічні випускники змушені були працювати як стахановці: упродовж останнього навчального року подужали програми двох років навчання; поспіхом відбули свято останнього дзвоника та підсумкову атестацію і, не встигнувши відіспатися після випускних, помчали на зовнішнє оцінювання…

Водночас на ниві української школи пожинали рясний врожай. Врожай золотих і срібних медалей. Згідно з даними, що надійшли до Центру тестових технологій і моніторингу якості освіти із обласних органів управління освітою, за результатами 2011/2012 навчального року в Україні майже 23 тисячі учорашніх учнів отримали золоті та срібні медалі за успіхи у навчанні. Інакше кажучи, з медаллю — кожен десятий-одинадцятий випускник, а у деяких областях навіть кожен восьмий, а то й сьомий. Зостається лише привітати освітян з цим своєрідним «урожаєм». Однак чи ж справді є підстави для вітань?

Кожна людина, так чи інакше пов’язана з українською школою, знає про її проблеми. Хронічне недофінансування, мізерна заробітна платня педагогів, постійні проблеми з підручниками, застаріла матеріальна база, вічне збирання батьківських коштів, нескінченні реформи та збільшення навантаження на учнів… І за всіх цих негараздів за останні два роки кількість випускників шкіл, які отримали відзнаки за результатами навчання, збільшилася майже вдвічі. Водночас чи не кожен, хто має хоча б найменший стосунок до «медального урожаю», розуміє, що переважна більшість золотих і срібних відзнак — липові.

Про це красномовно свідчать цифри. Якщо порівняти цьо ... Читати далі »
Переглядів: 1829 | Дата: 18.06.2012

Школа постепенно стала превращаться в то место, где дети мешают администрации и педагогам работать с документами. 

Євген Ямбург


Зрозуміло, що освіта є інструментом до життєвих цілей, а не навпаки, щоб життєвою ціллю було "отримання" освіти. Сутність актуального для країни освітнього провалу у тім, що стало надто багато як тих, котрі заклопотані "отриманням" атестату/диплому, так і тих, хто живе їх "видачею".

Корінь фрустрації у тім, що за здоровим глуздом освіту не отримують з рук вчителя чи викладача, а здобувають завдяки взаємодії з освітянами. Тим більш очевидним є те, що головним виходом освіти мають бути суспільно продуктивні знання.

З позицій сучасного працюючого суспільства: "…найбільш важливими якостями працівників є практично-професійні навички, вміння вирішувати проблемні ситуації та навички роботи з клієнтами. На жаль, на нестачу у нинішніх випускників практичних навичок скаржилися 61% усіх роботодавців, на відсутність уміння вирішувати проблемні ситуації вказали 38%, а що молодим спеціалістам бракує навичок роботи з клієнтами – 32% опитаних роботодавців. Окрім цього, чверть роботодавців вважає недостатнім рівень знання іноземних мов, навичок письмового і усного спілкування, менеджерських і аналітичних навичок, а також теоретичних знань за фахом. При цьому першочерговою проблемою лишається розрив між теоретичними знаннями, які дає ВНЗ, і їх практичним застосуванням у реальних умовах" (дані з порталу "Освіта").

Напрошується питання: "Хто винен? Школа, котра випускає слабких абітурієнтів чи університет, який не здатен зна ... Читати далі »
Переглядів: 1356 | Дата: 18.06.2012

Форма входу
Пошук
Останні публікації
Останні теми на форумі
  • переведення директора на посаду вчителя (2)
  • Збільшення пенсійного віку. (22)
  • Зменшення кількості предметів у школі (10)
  • Харчування в школі (5)
  • Електронні системи - журнали, щоденники - в школі (6)

  • Наше опитування
    Чи будуть ближчим часом реальні реформи в середній освіті?
    Всього відповідей: 172
    Партнери
    Статистика сайту


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0