Головна » 2012 » Липень » 02


Грамматика повелевает даже царями. (Ж.-Б. Мольер)

Люблю афоризмы, особенно те, которыми можно поиграть.

Если Мольер прав, почему же тогда страна, грамотность которой приближается к абсолютным ста процентам, находится в самом мягком геополитическом месте?

Наверное, одно из двух - либо цари у нас непородистые, либо «магисторши» некрасивые.

Я не случайно начал с афоризмов – с их помощью можно многое проиллюстрировать. Да и мест, где можно напитаться мудростью великих, у нас пока хватает.

Хотите классиков - пожалуйте в коридоры исчезающих школ. Предпочитаете современников – тогда вам на обочины проезжих частей. Там прямо нашествие рекламных досок с портретами политической и прочей тусовочной саранчи, афористично призывающей нас любить, купить и не дать им засохнуть.

А если без шуток, то дебаты о влиянии образования на жизнь ведутся у нас даже на шашлычных массовках.

Как-то в парке мне довелось стать свидетелем фрагмента разговора на эту тему в компании «стареющих юношей». Один возбужденный оратор, разогретый солнцем и вином, с надрывом вопрошал своих визави: почему немцы, проигравшие две мировые войны, имеют сейчас все, а наши воины-победители рады и кульку с пайком.

Помню, мне в тот момент пришло на ум высказывание, приписываемое Бисмарку: решающую битву в какой-то там войне выиграл немецкий учитель.

Правоту «железного» канцлера подтвердил и дальнейший ход истории, и мой «шашлычный» случай.

Правда, я не уверен, что создателю послевоенного немецкого чуда К. Аденауэру удалось бы вытащить страну из-под руин ... Читати далі »
Переглядів: 1660 | Дата: 02.07.2012



"Бути нижче самого себе - це не що інше, як невігластво,
а бути вище самого себе - не що інше як мудрість".
Сократ


Для мене, вчительки-методиста зі стажем 25 років, випускниці географічного факультету Одеського державного університету, яка постійно готує призерів олімпіад різного рівня та випускників, котрі отримують високі бали під час ЗНО гострим постає питання: "Де правда? В учня, методиста чи працівника міністерства?"

Мова про завдання та порядок оцінювання під час державної підсумкової атестації (ДПА) з географії за курс основної школи.

Ця тема зачепила душу під час апеляцій з боку моїх учнів після отриманих ними результатів ДПА. Цього навчального року її складали 198 ліцеїстів дев’ятих класів. Особливістю ДПА в нашому закладі є те, що учні сидять по одному за столом , всі особисті речі складають на окремий стіл в аудиторії. За тим щоб виключити будь-яку можливість списати слідкують два екзаменатори в кожній аудиторії, учнів у класному приміщенні не більше 20 і вся група є мікстом з різних класів паралелі. Процедура максимально наближена до ЗНО: роботи шифруються, тестова частина перевіряється автоматизовано з використанням ЕОМ, а вже творча частина – мною, їхнім вчителем.

При всьому цьому в учнів немає жодних заперечень як щодо суворої дисципліни, так і унеможливлення використати друковані видавництвами шпаргалки. Їхній розпач та прикре враження в іншому.

По-перше, - чому на ЗНО пропонується багато питань вдумливого та науково глибокого змісту, а у тестах ДПА за основну школу багато питань вузького фактологічного змісту та ще й ча ... Читати далі »
Переглядів: 892 | Дата: 02.07.2012

Форма входу
Пошук
Останні публікації
Останні теми на форумі
  • переведення директора на посаду вчителя (2)
  • Збільшення пенсійного віку. (22)
  • Зменшення кількості предметів у школі (10)
  • Харчування в школі (5)
  • Електронні системи - журнали, щоденники - в школі (6)

  • Наше опитування
    Чи будуть ближчим часом реальні реформи в середній освіті?
    Всього відповідей: 172
    Партнери
    Статистика сайту


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0