Це викликане, насамперед, початком нової вступної кампанії, а також спробами законодавчого закріплення ЗНО шляхом внесення відповідних змін до деяких законодавчих актів, насамперед законів про освіту, про загальну середню освіту та про вищу освіту.
Активна дискусія, що розгорнулася з цього приводу як в суспільстві в цілому, так і серед наукової й освітньої громадськості зокрема, спонукає до визначення та аналізу хоча б найважливіших плюсів та мінусів впровадження ЗНО.
Щодо плюсів, то його ініціатори й прихильники, насамперед, звертають увагу на те, що ЗНО покликане подолати хабарництво та корупцію при вступі до вишів.
З цією тезою, мабуть, варто погодитися, оскільки зовнішнє тестування справді створює можливість для цього, принаймні на перших порах. Правда, якщо бути точним, мова йде не про подолання, а про мінімізацію цього ганебного явища.
Однозначною перевагою ЗНО багато науковців і освітян вважають виведення більш об'єктивної оцінки знань випускників шкіл, оскільки саме ця форма оцінювання дає рівний шанс тим, хто розраховує на себе, свої знання і вчиться систематично.
Прихильники зовнішнього тестування переконані, що нова методика оцінювання знань підніматиме престиж вищої школи, сформує рейтинг шкіл та ВНЗ і відновить втрачену у багатьох громадян віру у доступність та справедливість при отриманні вищої освіти.
Ба більше, на їхню думку, без тотального впровадження ЗНО реформування освітньої сфери країни - неможливе.
Серед позитивів нерідко називають і можливість впровадження ефективного громадського контролю за перебігом вступної кампанії.
Натомість, багато науковців справедливо вважають, що мас
...
Читати далі »