Головна » 2012 » Лютий » 10 » Якість української освіти та система її оцінювання: реалії сьогодення та перспективи.

Якість української освіти та система її оцінювання: реалії сьогодення та перспективи.
09:44


МБО «Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти» за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження» у липні-грудні 2012 року провів дослідження системи моніторингу якості освіти в України. Результати цього дослідження викладені в «Аналітичній доповіді про стан моніторингу якості освіти в Україні», що презентована учасникам прес-конференції та розміщена на сайті МБО «Центр тестових технологій і моніторингу якості освіти» (www.cttua.org).
До проведення дослідження були залучені вітчизняні та зарубіжні експерти.
Експерти дійшли висновку, що в Україні відсутня система моніторингу якості освіти, незважаючи на численні декларації про необхідність її створення, відповідні доручення Президентів
України, прийняті програмні і нормативні документи.
Відсутність ефективної системи моніторингу якості освіти не дає можливості вищим органам влади та управління, політичним партіям, керівникам закладів освіти формувати стратегію та здійснювати ефективну освітню політику, базуючись на об’єктивному аналізі існуючого стану справ. Саме через це, більшість «реформаторських» заходів у системі освіти не досягають своєї мети, ведуть до неефективного використання бюджетних і приватних коштів, знецінюють сутність та зміст освітньої діяльності.
Нормативні документи з даного питання, що прийняті у листопаді 2011 р. – січні 212 року, не можуть забезпечити створення такої системи тому, що орієнтовані на отримання формальних показників, проведення безсистемних ситуативних контрольних процедур, розвиток процесів централізації в управлінні освітньою галуззю.
В Україні немає визначеної та адаптованої з освітніми цілями системи державних освітніх стандартів, аналіз виконання яких міг би давати підстави для висновків про якість функціонування освітньої системи.
У державі не розроблена та не впроваджена національна система освітніх індикаторів, яка б стала важливим джерелом інформації про стан функціонування галузі та забезпечила порівняння її результатів з аналогічними даними інших країн світу, зокрема тих, що входять до складу ОЕСР.
Суттєвим фактором, що спотворює існуючі ситуативні та фрагментарні освітні дослідження і не дає можливості створити ефективну моніторингову систему, є те, що оцінюванням якості освіти в Україні займаються виключно органи управління освітою. Із цього процесу виключені представники громадянського суспільства, замовники і споживачі освітніх послуг.
Україна – єдина серед країн Європейського простору вищої освіти, де не існує незалежної недержавної агенції з оцінювання якості освіти, незважаючи на те, що наша держава з березня 2008 року є урядовим членом Європейського реєстру забезпечення якості освіти разом із 19 іншими країнами-учасницями Болонського процесу. Однак від участі в роботі цієї європейської структури Україна самоусунулася.
Зважаючи на це, в Україні є гостра потреба у розробленні альтернативної державній моделі моніторингу якості освіти, яка б забезпечувала органи державної влади та управління, громадянське суспільство об’єктивною інформацією про стан функціонування освітньої галузі. Така інформація могла б стати достатньою базою для прийняття ефективних рішень, що визначають стратегію, сутність та основні напрями освітніх політик.


Переглядів: 1030 | Додав: BOSS | Теги: Центр тестових технологій, моніторинг якості освіти
Форма входу
Пошук
Останні публікації
Останні теми на форумі
  • переведення директора на посаду вчителя (2)
  • Збільшення пенсійного віку. (22)
  • Зменшення кількості предметів у школі (10)
  • Харчування в школі (5)
  • Електронні системи - журнали, щоденники - в школі (6)

  • Наше опитування
    Чи будуть ближчим часом реальні реформи в середній освіті?
    Всього відповідей: 172
    Партнери
    Статистика сайту


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0