Головна » 2012 » Квітень » 27 » На уроки часу не мають, бо порають худобу

На уроки часу не мають, бо порають худобу
18:07

Якось розмовляла зі знайомою мамою про майбутнє її дитини. До 10-го класу дівчина іти не бажає. Залишається медичне, педагогічне та училище культури. Медики не в пошані у сільській місцевості, вчителі — низькооплачувані, то й не хоче бути ані медиком, ані вчителем. До училища культури? То ж потрібно знати, що дитина має хист до чогось. А як тут дізнаєшся? Ніяких будинків дитячої творчості на селі немає.

Сільська дитина прив'язана до власної домівки. Одразу після уроків вона поспішає додому, де на неї чекають повсякденні обов'язки і турботи. Якщо колись була позакласна робота (гуртки, студії, змагання тощо), то тепер нічого подібного не практикується. Загального розвитку, який має можливість отримати дитина міста, сільське дитя позбавлене.

Iнколи батьки мають можливість возити своїх дітей на навчання до райцентру або здобувати там позашкільну освіту (музичну наприклад). Щоправда, для багатьох селян такі поїздки не по кишені. Адже сільська дитина не користується правом пільгового проїзду, а квитки в сільському автобусі значно дорожчі за вартість проїзду у міському транспорті.

Особливо нелегко доводиться дітям з багатодітних сільських родин. Скажімо, жінка сама виховує трьох діток. Так, на них виплачуються гроші. Але ж і дрова потрібні, і город виорати, засіяти — а це також за ті ж самі купюри... Провести газ до хати — задоволення не з дешевих. Он вчителька-пенсіонерка, живе сама в двох кімнатах сільського гуртожитку, щоб газ провести, не назбирала коштів. А з трьома дітьми, та без допомоги від батьків-родичів хіба ж назбираєш?

Iнша родина чекає на п'яту дитину. Діти ростуть роботящими, слухняними. От тільки уроки вчити часу немає, бо поки попорають худобу — натомляться. А батьки, які не бачать майбутнього в науці, але бачать його у вмінні обійти хазяйство, не дуже й наполягають на виконанні шкільних домашніх завдань. Тільки б робота була зроблена! I так майже в усіх родинах, навіть якщо дітей одне-двоє. Перше, що вони повинні вміти — поратися по господарству, яке хай і не дасть можливості розкошувати, та й пропасти не дозволить.

А те, що сільська дитина має такі само здібності й уміння працювати, як і міська, а то й кращі, добре показують олімпіади й конкурси, навчання на бюджеті у провідних ВНЗ.

От і цьогоріч учениці нашої школи стали лідерами районних змагань інтелектуалів. Одна з них отримала третій результат на обласних. То є показник.

Не можна залишити цих дітей напризволяще, слід створити необхідні умови для розвитку здібностей дітей, які в майбутньому, можливо, будуть не тільки орати, сіяти та корів доїти...

За матеріалами: 2000.net.ua
Переглядів: 798 | Додав:
Форма входу
Пошук
Останні публікації
Останні теми на форумі
  • переведення директора на посаду вчителя (2)
  • Збільшення пенсійного віку. (22)
  • Зменшення кількості предметів у школі (10)
  • Харчування в школі (5)
  • Електронні системи - журнали, щоденники - в школі (6)

  • Наше опитування
    Чи будуть ближчим часом реальні реформи в середній освіті?
    Всього відповідей: 172
    Партнери
    Статистика сайту


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0