Головна » 2010 » Вересень » 20 » Щодо ОБГОВОРЕННЯ проекту змін до правил вступу до ВНЗ

Щодо ОБГОВОРЕННЯ проекту змін до правил вступу до ВНЗ
23:59
Вдумаймося: "Кому потрібні такі "сучасні технічні університети", де половина першокурсників не знають теореми Піфагора?"

Час, потрачений на навчання,
– це найкраща економія часу.
Неллі Власова

Сьогодні, в нових умовах керівникам всіх рівнів потрібно навчитись не просто слухати, а обов'язково чути, дослуховуватись, аналізувати і приймати оптимальні рішення.
Дмитро Табачник

Пропоновані зміни до правил прийому до ВНЗ зачіпають сотні тисяч молодих членів суспільства, а це, у свою чергу, стає визначальним щодо якості життя всієї української громади. А тому …

… ЯКЩО шановний Дмитро Володимирович на запитання громадянки Анни з Севастополя:

"У меня племянник в средних классах учится. Замечаю, что большинство школ не учат наших детей ни зарабатывать деньги, ни мыслить позитивно, ни свободно переучиваться и быть мобильными, ни давать волю своему воображению. А в мире упор делается именно на это. Наших же детей учат "духовности", при этом колотя их линейками. Как разорвать этот замкнутый круг?"

каже, що

"…наша реформа образования предполагает самое главное: переход от усвоения знаний-умений-навыков к более прогрессивному европейскому подходу – овладению компетентностями. Нынче для ученика главное - не усвоить знания, а знать, как их искать, как совершенствовать и как применять их в жизни. Над этой проблемой бьется система образования всей Европы.

Необходимо и более решительно вводить, хотя бы в городах, профильную школу. Сейчас украинский десятиклассник проходит обязательную подготовку по 16-20 предметам, а в американской и британской школах количество предметов вдвое меньше. Там полностью внедрено профильное образование. И мы от этого никуда не уйдем.

Не нужно пытаться нафаршировать ученика старших классов всем объемом знаний, а позволить развивать 4 типа старшей школы: точных наук, естественных наук, гуманитарных наук и школу искусств. Сюда же можно подключать и возможность плавного перехода из старших классов в ПТУ и в вузы 1-го и 2-го уровней аккредитации.

Нужно отдать значительную часть учебных часов авторским программам. Чем меньше будет обязательных предметов, тем больше появится возможности формировать компетентности" (http://www.aif.ua/society/article/21451),

ТО спроби ректорського лобі відновити феодальні методи ручного управління освітою старшокласників завдяки 20-ти балам від їхніх курсів довузівської підготовки за гроші батьків знову будуть отією "лінійкою по руках" для інноваційних паростків дійсно системного становлення нової старшої школи.

Прийшов час, щоб різке "НІ" архаїчно клановій практиці ПІЛЬГ для абітурієнтів з рук керівників ВНЗ почало системно навертати їх на пошуки покращення роботи зі студентами, а зі школярами-старшокласниками та ще й у системі "4 типа старшей школы: точных наук, естественных наук, гуманитарных наук и школу искусств" чудово справляться й самі вчителі. Жоден з наших ректорів не цікавиться персонально випускниками, що набирають максимальні бали на ЗНО, а всі зосереджуються на тих, кого, на їхню думку, "треба довчити за гроші батьків". За такого менталітету, системи освіти постіндустріального суспільства ЗНАНЬ не побудувати.

!!! Пропозиції як щодо окремих іспитів ВНЗ (крім творчих мистецьких професій), так і щодо ПІЛЬГОВИХ БАЛІВ за курси чи за призові місця не тільки сумнівні, а точно шкідливі для системного становлення саме КОМПЕТЕНТІСНОЇ освіти.

Для дійсно талановитих випускників міжнародного чи загальнодержавного рівня по-державному мудрі діячі запроваджують спеціальні держпрограми співробітництва зі всесвітньо відомими освітніми центрами. Саме це було б для пострадянського простору дійсно сучасним організаційним "ноу-хау", націленим на збереження шкільного олімпійського руху, бо у сучасних умовах стара практика пільг є не розвитком роботи з обдарованими дітьми, а її профанацією, котру маскують завдяки досягненням від діяльності окремих вчителів-ентузіастів.

Українські освітяни-практики давно знають, де має місце дійсно талановитий учень, а де лише той, хто здатен завчити розробку дорослого вчителя чи викладача з ВНЗ, котрому платять гроші структури МАН, щоб потім "успішно" її "захистити" … і отримати додаткових 40 балів?

!!! До речі, багато талановитих педагогів розриваються між слухачами підготовчих курсів та студентами університетів саме з тієї причини, що по-справжньому профільної старшої школи українські організатори освіти ніяк не спроможуться створити. Мається на увазі – системного утворення, а не винятків у вигляді поодиноких справжніх ліцеїв чи гімназій.

Так само відомо, наприклад, учасникам підсумкової колегії Міністерства освіти і науки, наскільки є поширеними експертні висновки щодо доцільності обов'язкового впровадження сертифікату ЗНО з фізики для всіх технічних університетів чи хімії для хімічних факультетів тощо. Без такої суспільно-прагматичної мотивації молоді до вивчення наукоємних дисциплін будь-які державні "програми" розвитку математично-природничої науки залишаться лише на папері: думали як краще, а вийшло як завжди. Може саме з цього приводу й пропонується нова норма "140 балів з профільного предмету", але ж за "мудрого" використаної майбутньої університетської автономії чи не матимемо й надалі від більшості технічних ВНЗ замість сертифікату з фізики запит на сертифікати з англійської мови чи історії України. Тільки так вони ще якось спроможні набрати "свого" абітурієнта, бо фізика чи хімія, мовляв, своєю складністю відлякують "їхнього" майбутнього студента, і ВНЗ доведеться закривати. Вдумаймося: "Кому потрібні такі "сучасні технічні університети", де половина першокурсників не знають теореми Піфагора?". Немає аналогів у світі такої практики, щоб університети відкривались лише для того, щоб дехто мав змогу отримувати "зряплату".

Задля того, щоб "переход от усвоения знаний-умений-навыков к более прогрессивному европейскому подходу – овладению компетентностями" не залишалось на рівні риторики, а набувало реально-дійового виразу доцільніше запровадити додаткове ЗНО здатності випускника до навчання через вимірювання рівня його загального інтелекту замість минулорічного суб’єктивно сумнівного середнього балу атестату.

Звісно, що не кожному ламати голову над вибором рішень стратегічного рівня, бо "краще синиця в руках, ніж журавель у небі", але ж якість життя кожного прямо залежить від рівня виваженості та далекоглядності державницьких рішень. Причому останні ніяк не можуть вичерпуватись лише технологіями ситуативно-тактичної риторики загравання з суб'єктами однієї з найскладнішої соціальної підсистеми, якою є система освіти. У свою чергу, без фундаментально-прагматичної мотивації населення не до ОТРИМАННЯ диплому як такого, а до ЗДОБУТТЯ якісної освіти побудувати по-справжньому сучасну державу взагалі неможливо.

Чи достатньо освічені головні читачі "Голосу України" до усвідомлення всього цього? Відповідь на це питання має надважливу суспільну значимість, бо нові правила прийому до ВНЗ планується провести на рівні закону, а це, у порівнянні з черговим наказом Міністра освіти, як кажуть в Одесі – "две большие разницы"!!! Пам’ятайте про це, панове депутати.

Автор: Бєлий Володимир Іванович
http://experts.in.ua/baza/analitic/index.php?ELEMENT_ID=68834

Переглядів: 746 | Додав:
Форма входу
Пошук
Останні публікації
Останні теми на форумі
  • переведення директора на посаду вчителя (2)
  • Збільшення пенсійного віку. (22)
  • Зменшення кількості предметів у школі (10)
  • Харчування в школі (5)
  • Електронні системи - журнали, щоденники - в школі (6)

  • Наше опитування
    Чи будуть ближчим часом реальні реформи в середній освіті?
    Всього відповідей: 172
    Партнери
    Статистика сайту


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0