Головна » 2013 » Вересень » 16 » Затверджено зміни до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, що стосуються атестації керівних кадрів ЗНЗ

Затверджено зміни до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, що стосуються атестації керівних кадрів ЗНЗ
12:07

    

    Наказом Міністерства освіти і науки України від 8 серпня 2013 року N 1135 внесено зміни до Типового положення про атестацію педагогічних працівників. Більшість цих змін стосуються атестації керівних кадрів освітніх установ – керівників та їх заступників. До цього часу директори навчальних закладів та їх заступники атестувалися лише як учителі з дисциплін, які вони викладають. 

     Раніше на сайті МОН України  у рубриці «Громадське обговорення» було розміщено проект наказу «Про затвердження Положення про атестацію керівників загальноосвітніх навчальних закладів», яким передбачалось створення окремого нормативного документу. Даний проект виявився дуже «сирим», багато положень не відповідало Типовому положенню про атестацію педагогічних працівників. Тому, врахувавши зауваження, міністерство відмовилось від створення окремого Положення для керівних працівників, а внесло зміни до діючого Типового положення про атестацію педагогічних кадрів.

   Як завжди, з введенням чогось нового, зявляється багато запитань, що потребують пояснень фахівців. Згідно внесених змін незрозумілим залишається кількість атестаційних періодів, а відповідно і кількість атестацій у керівників, як педагогічних працівників. Якщо, наприклад, по своєму предмету директор школи атестувався два роки тому, а цього року відділ освіти вносить його знову у графік атестації керівників, тоді у даного педагогічного працівника зявляється два атестаційні періоди. Але ж п.1.7. Типового положення говорить, що чергова атестація здійснюється 1 раз на 5 років. МОН видало лист № 1/9-617 від 10 вересня 2013 року Про застосування Типового положення про атестацію педагогічних працівників де роз’яснило дану ситуацію, вказавши, що при плануванні організації атестації керівних кадрів доцільно врахувати строки проведення атестації з предметів, які вони викладають. Але лист - це лише рекомендація, яку органи управляння освітою на місцях можуть трактувати по різному.

   Ще більш загадковою є атестація педагогів, які будуть призначатися керівниками, або їх заступниками. Перед новим призначенням вони повинні пройти атестацію на відповідність займаній посаді. Але як можна оцінювати даного педагога критеріям керівника, якщо у нього досвіду на цій посаді не має?

   Незрозумілим залишається п.1.4. абзац 3 Типового положення про те, що позачергова атестація керівника проводиться при неналежному виконанні посадових обовязків за поданням керівника органа управління освітою. На підставі яких критеріїв буде визначатися якість виконання посадових обовязків? Чи це буде вирішувати одноосібно керівник управління освітою?

    Цікавим є п.3.4 де  перераховується те, що повинна з’ясовувати атестаційна комісія під час атестації керівника: виконання програми розвитку навчального закладу та результати інноваційної діяльності, стан організації навчальної та виховної роботи, додержання вимог державних освітніх стандартів, результати державної атестації навчального закладу і т.д.. Але ж комісія атестує керівника, а не освітній заклад! Характеристика педагога, що атестується повинна містити тільки особисті якості, особисті досягнення чи недоліки у роботі. Та й оцінка школи стає зрозумілою лише у порівнянні. А як можна порівнювати досягнення малокомплектної сільської школи та потужної гімназії у місті. А якщо програма розвитку невеликої школи  не виконується через недофінансування, що тоді винен керівник?

    Склад атестаційної комісії ІІ рівня, яка атестує керівників містить крім керівника управління освітою чи його заступника, спеціалістів органа управління освітою ще й методистів методичного кабінету. Цікаво, як методисти районного методичного кабінету, в обов’язки яких не входить контроль за адміністративною роботою школи, будуть оцінювати діяльність керівника? Адже їх основна діяльність направлена на методичну допомогу вчителям різних предметів. Методкабінет не є керівним органом для адміністрації шкіл, не контролює її діяльність, а відповідно і не повинен оцінювати її роботу.

    Розробники даних змін мабуть не «дійшли» до кінця Типового положення, а саме до форми атестаційного листа. Якщо згідно нових змін керівників атестує комісія ІІ рівня, то у рішенні цієї комісії повинен бути відповідний пункт: «відповідає займаній посаді, відповідає за умови…, не відповідає займаній посаді», але такий пункт атестаційного листа є лише у рішенні комісії І рівня.

     Зрозуміло, що атестація керівних кадрів освіти необхідна, наприклад, у медицині керівники не тільки атестуються, а й мають відповідні категорії. Але дуже хотілося, щоб нове Типове положення про атестацію педагогічних працівників не стало сокирою для «неугодних» вищому керівництву директорів шкіл чи їх заступників, яких тепер легко звільнити з посади за «неналежне виконання посадових обов’язків» кількома голосами членів атестаційної комісії.


І.Соколов, адміністратор сайту "Форум директорів шкіл України".

Прикріплення: Картинка 1
Переглядів: 5060 | Додав: BOSS | Теги: нове положення про атестацію педаго, зміни до положення про атестацію пе
Форма входу
Пошук
Останні публікації
Останні теми на форумі
  • переведення директора на посаду вчителя (2)
  • Збільшення пенсійного віку. (22)
  • Зменшення кількості предметів у школі (10)
  • Харчування в школі (5)
  • Електронні системи - журнали, щоденники - в школі (6)

  • Наше опитування
    Чи будуть ближчим часом реальні реформи в середній освіті?
    Всього відповідей: 172
    Партнери
    Статистика сайту


    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0